Rouwservice Nederland II B.V. overgenomen door Verstraaten Staatsie Vervoer, Correct Monnereau en Post Mortem

Verstraaten Staatsie Vervoer (Verstraaten), Correct Monnereau (Monnereau) en Post Mortem (PM), allen met ondernemingen die al jaren actief zijn in logistieke dienstverlening rondom het levenseinde, hebben de overname van Rouwservice Nederland (RSN) afgerond.

Verstraaten zal de locaties Wijchen, Eindhoven en Voerendaal van RSN overnemen en verder voortzetten. Daarmee voegt Verstraaten de locaties toe aan haar huidige werkgebied. Geert-Jan Verstraaten, algemeen directeur van Verstraaten over de overname: “Wij zijn verheugd met de overname en hopen op deze wijze verdere stappen te kunnen zetten op het gebied van kwaliteit, continuïteit en verdere verduurzaming van het uitvaartvervoer

De locaties in het oosten van Nederland zullen worden voorgezet door Monnereau. De bestaande locatie van Monnereau wordt daarmee aangevuld met de RSN-locaties in Deventer, Didam en Hengelo. “Een fantastische kans om twee gelijksoortige bedrijven in hetzelfde werkgebied samen te voegen. Hiermee verdiepen we onze dienstverlening, vergroten we kansen en mogelijkheden voor onze medewerkers én onze klanten” aldus Maurits Monnereau, algemeen directeur Correct Monnereau.

Danny van Rosmalen, algemeen directeur van Post Mortem, gaat verder: “We zijn erg blij deze overname met onze partners Verstraaten en Correct Monnereau af te kunnen ronden. Met deze overname nemen we RSN-locaties over in het gebied waar wij reeds werkzaam zijn en in Amsterdam en Dronten breiden we daarnaast ons werkgebied verder uit. Door deze overname kunnen we niet alleen onze dienstverlening verder verbeteren, maar kunnen we ook verder investeren in de kwaliteit voor onze klanten en in een duurzame werkomgeving voor onze medewerkers.” Post Mortem zal de locaties van RSN in Etten-Leur, Goes, Den Haag, Amsterdam, Groenekan en Dronten overnemen.

De komende maanden zal er hard gewerkt worden aan de integratie van de locaties bij de betrokken partijen. Op korte termijn verandert er nog niets voor klanten en medewerkers. Het operationele proces en de aanspreekpunten voor klanten en medewerkers bij RSN blijven voorlopig ongewijzigd. Wanneer er veranderingen plaatsvinden worden uiteraard de betrokken stakeholders, in het bijzonder klanten en medewerkers, van tevoren betrokken en uitvoerig geïnformeerd.